Monday 18 June 2012

haihaihai.... lama tak update blog.. nak kata sibok tak jugak tapikan kalau nak berblog ni nak kene ada mood jugak... terutama kalau yang berfamily. mana nak sibok dengan anak , isu2 sekeliling isu2 kije... banyak btol isu ye selagi kita hidop... camana nak hadapi stress?? itu satu persoalan yang berlegar di kepala otak aku walaupun isu stress tak sebesar mana.. tapi tetap stress jugak bagi aku.. jadi apa yang kita perlu buat kalau stress... cara menangani isu stress(yang selalu aku buat) dan mengikut keadaan 1) cuba luahkan dengan orang2 yang terdekat atau kepada orang yang kita percaya 2)bawak beristighfar banyak2(terutama yang stressnye agak banyak) 3)selalunya msalah apa2 pun kita boleh bawak bincang ...jadi bincang la dengan aman 4)cuba minimizekan stress tersebut dengan memikir perkara yang lain jugak. tapi jangan terus melupakan... cuma kecilkan untuk menenangkan keadaan 5)kalau stress tuh tentang masalah di rumah cuba, tonton tv cerita kegemaran kita atau bukak cd kelakar ke.. dengan ketawa mungkin boleh kurang skit stress tu 6)ini cara untuk stress yang berat.. amik air sembahyang dan solat mohon doa semoga di tenangkan hati dan di beri petunjuk untuk selesaikan masalah stress tadi.... 7)dan yang terakhir cara untuk hilangkan stress yang selalu aku buat aku tidor untuk melapangkan fikiran.. hurm makin lama nak menaip makin stress jugak ..sebab tak tau nak taip apa aku ingat nak buat novel..tapi no idea..pengisian takde... tajuk boleh fikirkan bersambung......

No comments:

Post a Comment